Till dig som är nätkund: Snabbare och bättre information om planerade strömavbrott
Ibland kan vi behöva bryta strömmen i ditt område för reparationer eller underhåll (så kallade planerade avbrott). Detta aviserar vi om innan det händer. Tidigare har du fått informationen i din brevlåda - men nu kommer vi istället, att i första hand, höra av oss till dig via sms eller mejl.
För dig betyder det snabbare och mer uppdaterad information. För miljön innebär det mindre pappersanvändning. Bra för alla med andra ord.
Så fungerar det:
1. Vid ett planerat strömavbrott får du ett meddelande av Kraftringen Nät, antingen via sms eller via mejl. Meddelandet innehåller information om den adress och anläggnings-id som berörs av avbrottet och när strömavbrottet är planerat att genomföras.
2. Vid eventuella förändringar, t.ex. om avbrottet behöver ställas in och flyttas till ett annat tillfälle, så får du uppdaterad information via sms eller mejl.
Uppdatera dina kontaktuppgifter
Se till att dina kontaktuppgifter alltid är uppdaterade. Då går allt mycket lättare. Ta gärna ett par minuter och logga in på ditt konto på ”Mitt Kraftringen”. Här kan du registrera eller uppdatera dina kontaktuppgifter.
Alla kommer att få information, även i fortsättningen
Om du inte har registrerat ditt mobilnummer eller e-postadress får du information via brev. Du kommer däremot inte att kunna få brevaviseringar om uppdateringar eller om avbrottet behöver ställas in.
Till sist. Tänk på säkerheten
Vi vill vara tydliga med att vi aldrig skickar sms eller mejl som kräver att du identifierar dig med BankID eller motsvarande. Tyvärr måste vi påpeka detta eftersom det finns en del bedrägeriförsök i form av spam och oseriösa aktörer.