Felanmälan dygnet runt
Du kan ringa och felanmäla avbrott på 010-122 70 00 dygnet runt. Utanför ordinarie kontorstid (klockan 15:00 - 08:00) är det vår larmoperatör Responda Group som tar emot samtalen.
Strömavbrott
Innan du felanmäler ett strömavbrott kan det vara bra att själv göra en snabb felsökning. Det gör du i några enkla steg med hjälp av vår checklista. På så vis ser du om det rör sig om ett avbrott hos oss eller ett fel i din egen anläggning.
Det är alltid till ditt elnätsbolag du ska ringa för att felanmäla strömavbrott, inte ditt elhandelsbolag.
Fjärrvärmeavbrott
Bor du i flerfamiljshus? Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten. Annars ringer du vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.
Gasavbrott
Har du problem med din gasleverans felanmäler du på vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.
Felanmälan öppet stadsnät
Felanmälning av öppet stadsnät gör du direkt hos din tjänsteleverantör oavsett vilket fel det är. Felanmälan görs till tjänsteleverantören vid mjukvarefel men även vid t.ex. en avgrävd kabel. Om en kabel är avgrävd skickas denna info från tjänsteleverantören till oss. Felanmälan av öppet stadsnät kan du göra här.
Felanmälan svartfiber
Felanmälan av svartfiber kan du göra här. (Gäller endast företagskunder med hyrda svartfiberförbindelser)
Avbrott i gatubelysning
Upptäcker du offentlig gatubelysning som inte fungerar felanmäler du det hos din kommun.
Information från Kraftringen Nät AB (elnät)
Anmälan av klotter
Har du upptäckt klotter på någon av våra stationer eller elskåp? Du kan göra anmälan av detta genom att ringa vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.