Felanmälan dygnet runt

Du kan ringa och felanmäla avbrott på 010-122 70 00 dygnet runt. Utanför ordinarie kontorstid (klockan 15:00 - 08:00) är det vår larmoperatör Responda Group som tar emot samtalen.

Se våra aktuella avbrott.

Strömavbrott

Innan du felanmäler ett strömavbrott kan det vara bra att själv göra en snabb felsökning. Det gör du i några enkla steg med hjälp av vår checklista. På så vis ser du om det rör sig om ett avbrott hos oss eller ett fel i din egen anläggning.

Det är alltid till ditt elnätsbolag du ska ringa för att felanmäla strömavbrott, inte ditt elhandelsbolag.

Fjärrvärmeavbrott

Bor du i flerfamiljshus? Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten. Annars ringer du vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.

Gasavbrott

Har du problem med din gasleverans felanmäler du på vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.

Felanmälan öppet stadsnät

Felanmälning av öppet stadsnät gör du direkt hos din tjänsteleverantör oavsett vilket fel det är. Felanmälan görs till tjänsteleverantören vid mjukvarefel men även vid t.ex. en avgrävd kabel. Om en kabel är avgrävd skickas denna info från tjänsteleverantören till oss. Felanmälan av öppet stadsnät kan du göra här.

Felanmälan svartfiber

Felanmälan av svartfiber kan du göra här. (Gäller endast företagskunder med hyrda svartfiberförbindelser)

Avbrott i gatubelysning

Upptäcker du offentlig gatubelysning som inte fungerar felanmäler du det hos din kommun.

Information från Kraftringen Nät AB (elnät)

Anmälan av klotter

Har du upptäckt klotter på någon av våra stationer eller elskåp? Du kan göra anmälan av detta genom att ringa vårt felanmälningsnummer 010-122 70 00.

På den här sidan visar vi en inbäddad chatt. För att du ska få se chatten måste du godkänna att vi använder funktionella cookies på din dator. Klicka på knappen Cookie-inställningar för att justera inställningarna.
chat-bubble-icon